Technologia
WooCommerce
Branża
Rękodzieło
Czas realizacji
4 tygodnie
Cel
Prezentacja oferty sprzedażowej
Strona
www.perlia.pl
Perlia to marka zajmująca się tworzeniem ręcznie robionej biżuterii z kamieni naturalnych. Założycielką jest Weronika, której głównym kanałem sprzedaży jest jej konto prowadzone na Instagramie.
Ze względu na nowe pomysły założycielki oraz zainteresowanie jej rękodziełem oferta biżuterii ulegała stałemu powiększaniu. Instagram zapewnia bardzo dobre możliwości promocji nowych produktów lecz wraz z rozwojem oferty zaczął pojawiać się problem z przedstawieniem wszystkich dostępnych produktów dla klientów. Kolejnym istotnym problemem była specyfika platformy, która ograniczała szczegółowe opisy produktów i zwiększała ilość pytań o produkty.
Stworzenie strony, która będzie odpowiednio prezentować markę
Stworzenie sklepu, który będzie pełnił rolę katalogu produktów z widocznym podziałem na kategorie i łatwością przeglądania przez klienta
Wybranie platformy, która będzie łatwa w obsłudze i umożliwiała zarządzanie produktami oraz informacjami o marce
Umożliwienie zakupu produktu z dostawą przez sklep
Umożliwienie zakupu produktu z dostawą przez sklep
Klienci regularnie odwiedzają stronę w celu sprawdzenia nowości
Mniejsza ilość zapytań o szczegóły produktów
Właścicielka po przeszkoleniu sama edytuje treści, zarządza stanami magazynowymi, kuponami oraz edycją i dodawaniem nowych produktów





Spotkanie online
Naszą współpracę rozpoczęliśmy od spotkania na Google Meet, gdzie ustaliliśmy cele jakie ma realizować sklep, sprawdziliśmy konkurencyjne firmy z branży oraz ustalili jaki styl sklepu będzie odpowiadał marce Perlia. Na podstawie wstępnie określonych wytycznych dobraliśmy odpowiedni hosting i domenę.
Ustalenie sposobu komunikacji
W tym przypadku wybraliśmy e-mail oraz google drive do przesyłania informacji związanych z ofertą, zdjęć i innych plików. Do komunikacji o postępach wybraliśmy messanger, ponieważ była to dla nas obojga platforma, z której regularnie korzystamy.
Projekt graficzny
Po przesłaniu zdjęć produktów przez Weronikę, rozpocząłem pracę nad projektem graficznym w Figmie. Dużym plusem jest to, że Figma umożliwia dostęp do makiety dzięki czemu można na bieżąco monitorować postępy mojej pracy. Po kilku konsultacjach i poprawkach projekt był gotowy.
Wdrożenie sklepu
Na podstawie projektu graficznego stworzyłem sklep internetowy spójny z brandingiem marki oraz przetestowałem jego działanie na różnych przeglądarkach.
Konfiguracja sklepu
Kolejnym etapem była konfiguracja sklepu, która obejmowała: stworzenie kategorii produktów, implementacja metod wysyłki, wdrożenie płatności online, pomoc przy stworzeniu regulaminu i polityki prywatności, konfiguracja wiadomości do klientów, stworzenie wariantów produktów jak rozmiar, stworzenie szablonów produktów, utworzenie kopii zapasowej sklepu, konfiguracja DNS.
Testowanie
Zakup kilku produktów na różnych przeglądarkach i urządzeniach w celu sprawdzenie ścieżki zakupu klienta, działania systemu powiadomień w panelu administratora i u klienta, płatności online, sposobów dostaw oraz działania kuponów.
Szkolenie
Sklep nie został jeszcze opublikowany dla klientów więc spotkaliśmy się online gdzie przedstawiłem właścicielce jak zarządzać sklepem, dodawać produkty, sprawdzać płatności, zarządzać stanem magazynowym, optymalizować zdjęcia itp. Na podstawie pytań, które zadała rozszerzyłem swój poradnik o odpowiedzi na nie. Kolejnym zadaniem tym razem po stronie Weroniki było samodzielne dodanie pozostałych produktów, przy czym trochę jej pomogłem.
Implementacja pozostałych usług
Po fazie testów sklep został wdrożony do wersji produkcyjnej dostępnej dla klientów. Kolejnym krokiem było dodanie strony do wyszukiwarki google, Analytics oraz produktów do Merchant Center.
Analiza i opieka
Po wdrożeniu sklepu pomagałem Weronice w edycji treści na stronie i z rzeczami, z którymi miała problem. Monitorowałem także aktywność użytkowników na stronie i przedstawiałem jej zestawienia w postaci krótkich raportów. Właścicielka radzi sobie sama z edycją treści i dodawaniem produktów, ale pozostajemy w stałym kontakcie z nowymi pomysłami na rozwój sklepu i marki Perlia.
Udało nam się stworzyć sklep, który profesjonalnie prezentuje markę Perlia w sieci oraz w sposób szczegółowy przedstawia ofertę ręcznie robionej biżuterii przez Weronikę. Prostota obsługi sklepu pozwoliła właścicielce na samodzielne zarządzanie sklepem - strona jest aktualizowana średnio raz na tydzień. Sklep jest regularnie odwiedzany przez klientów, którzy nie zgłaszali problemów z realizacją zamówień i płatności online. Pozostajemy w stałym kontakcie z Weroniką i dążymy do dalszego rozwoju marki Perlia w sieci.
Formularz poniżej ułatwi Ci szybki kontakt ze mną. Wystarczy, że podasz tylko kilka informacji kontaktowych oraz treść zapytania. Jeżeli wolisz rozmowę przez telefon zadzwoń pod numer podany poniżej.
+48 728 327 596