SKLEP INTERNETOWY

ATZM Design

Technologia

WooCommerce

Branża

Rękodzieło

Czas realizacji

4 tygodnie

Cel

Prezentacja marki

ATZM Design

O firmie

ATZM Design to marka zajmująca się sprzedażą ręcznie robionych swetrów, torebek i T-shirtów. Założycielką jest Anna, która od lat zajmuje się tworzeniem rękodzieła i pokazuje efekty swojej pracy za pomocą konta na Instagramie.

W tej współpracy możemy wyróżnić dwa etapy. Pierwszym było stworzenie sklepu, który będzie profesjonalnie prezentował markę dla nowych klientów, oraz umożliwiał zakup produktów online. Drugim etapem był rebranding marki w związku z jej rozwojem i dodaniem nowych produktów do kolekcji produktów.

ATZM Design

Cele

target

Prezentacja marki i oferty produktów

target

Stworzenie prostego sklepu z płatnościami online i możliwością wyboru dostawy

target

Rebranding marki i dodanie nowych produktów

Target

Efekty

checkmark

Sklep skupiający się na prezentacji marki ATZM

checkmark

Nowy branding nadający stylu glamour

checkmark

Prosta ścieżka zakupowa klientów

checkmark

Właścicielka po przeszkoleniu sama edytuje treści, zarządza stanami magazynowymi, kuponami oraz edycją i dodawaniem nowych produktów

checkmark

Etapy współpracy

01 Spotkanie online

01 Spotkanie online

Naszą współpracę rozpoczęliśmy od spotkania na Google Meet, gdzie ustaliliśmy cele jakie ma realizować sklep, oraz określilśmy styl brandingu marki. Na podstawie wstępnie określonych wytycznych dobraliśmy odpowiedni hosting i domenę.

02 Ustalenie sposobu komunikacji

02 Ustalenie sposobu komunikacji

W tym przypadku wybraliśmy e-mail oraz google drive do przesyłania informacji związanych z ofertą, zdjęć i innych plików. Do komunikacji o postępach wybraliśmy messanger, ponieważ była to dla nas obojga platforma, z której regularnie korzystamy.

03 Projekt graficzny

03 Projekt graficzny

Po przesłaniu zdjęć produktów przez Anię, rozpocząłem pracę nad projektem graficznym w Figmie. Dużym plusem jest to, że Figma umożliwia dostęp do makiety dzięki czemu można na bieżąco monitorować postępy mojej pracy. Po kilku konsultacjach i poprawkach projekt był gotowy.

04 Wdrożenie sklepu

04 Wdrożenie sklepu

Na podstawie projektu graficznego stworzyłem sklep internetowy skupiający się na dobrej prezentacji marki oraz jej oferty. Ostatnim etapem było przetestowanie jego działania na różnych przeglądarkach.

05 Konfiguracja sklepu

05 Konfiguracja sklepu

Konfiguracja sklepu obejmowała: stworzenie kategorii produktów, implementacja metod wysyłki, wdrożenie płatności online, pomoc przy stworzeniu regulaminu i polityki prywatności, konfiguracja wiadomości do klientów, stworzenie wariantów produktów jak rozmiar, stworzenie szablonów produktów, utworzenie kopii zapasowej sklepu, konfiguracja DNS.

06 Testowanie

06 Testowanie

Zakup kilku produktów na różnych przeglądarkach i urządzeniach w celu sprawdzenie ścieżki zakupu klienta, działania systemu powiadomień w panelu administratora i u klienta, płatności online, sposobów dostaw oraz działania kuponów.

07 Szkolenie

07 Szkolenie

Sklep nie został jeszcze opublikowany dla klientów więc spotkaliśmy się online gdzie przedstawiłem właścicielce jak zarządzać sklepem, dodawać produkty, sprawdzać płatności, zarządzać stanem magazynowym, optymalizować zdjęcia itp. Na podstawie pytań, które zadała rozszerzyłem swój poradnik o odpowiedzi na nie.

08 Implementacja pozostałych usług

08 Implementacja pozostałych usług

Po fazie testów sklep został wdrożony do wersji produkcyjnej dostępnej dla klientów. Kolejnym krokiem było dodanie strony do wyszukiwarki google, Analytics oraz produktów do Merchant Center.

09 Analiza i opieka

09 Analiza i opieka

Po wdrożeniu sklepu pomagałem pomagałem Ani w drobnych poprawkach na stronie oraz dodatkowo stworzyłem dwie rolki promocyjne sklepu na instagrama.

10 Rebranding

10 Rebranding

Po około roku Ania poinformowała mnie, że wprowadza nowe produkty do oferty w postaci torebek i chce zmienić branding marki pod tą kategorię produktów. Dostałem zestaw zdjęć zrobionych w studiu fotograficznym z nowym produktem oraz wytyczne do nowej szaty kolorystycznej. Na tej podstawie przystąpiłem do zmiany stylu marki na stronie sklepu.

11 Projekt graficzny

11 Projekt graficzny

Projekt graficzny stworzony przeze mnie w Figmie został zaakceptowany z drobnymi poprawkami, które naniosłem.

12 Wdrożenie i testowanie

12 Wdrożenie i testowanie

Strona została przetestowana i wdrożona z nową szatą graficzną i produktami marki. W związku z pojawieniem się możliwości zaimplementowania nowego systemu płatności za zgodą właścicielki zrobiliśmy to (Problemem u poprzedniego operatora były błędy w statusach płatności po stronie panelu do zarządzania zamówieniami, w związku z czym administratorka musiała sprawdzać na platformie status płatności i odznaczać go w panelu sklepu. Po zmianie dostawcy problem został rozwiązany i proces jeszcze bardziej zautomatyzowany).

Podsumowanie

Stworzyliśmy sklep, którego głównym celem była prezentacja marki ATZM Design. Zastosowany rebranding marki dodał jej nowego stylu przez co prezentuje się teraz w stylu zbliżonym do glamour. Ważnym zabiegiem było połączenie styli z innymi produktami, których szata graficzna różniła się od tej nowej. Ostatnim etapem, który zwiększył automatyzację zakupów było wprowadzenie nowego operatora płatności, dzięki czemu realizacja zamówień jest wydajniejsza.

Skontaktuj się ze mną

Formularz poniżej ułatwi Ci szybki kontakt ze mną. Wystarczy, że podasz tylko kilka informacji kontaktowych oraz treść zapytania. Jeżeli wolisz rozmowę przez telefon zadzwoń pod numer podany poniżej.

phoneIcon

+48 728 327 596

logo